Greek mothers · wellness

Ένα μικρό κείμενο για την αυτοπεποίθηση, από το πρόσφατο σεμινάριό μου στην Ελλάδα

Πολλές φορές η αυτοπεποίθηση φαντάζει  σαν ένα χαρακτηριστικό με το οποίο έχουμε γεννηθεί. Όσες  από εμάς δεν έχουμε αυτοπεποίθηση αισθανόμαστε ζήλια όταν βλέπουμε άλλες γυναίκες γύρω μας που φαίνεται  να έχουν, αλλά και  κάποιες που εξωτερικά αντανακλούν αυτοπεποίθηση εσωτερικά παλεύουν με τις ανασφάλειές τους.

Υπάρχουν διάφορες έρευνες που συνιστούν στο ότι, ναι, κάποιοι γεννιόμαστε με αυτοπεποίθηση, όπως για παράδειγμα άνθρωποι που είναι εξωστρεφείς, αλλά τα καλά νέα είναι ότι όλο και περισσότερες έρευνες θεωρούν πως μπορούμε να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση ακόμη και στην ενήλικη ζωή μας! Οπότε φοβού μη!

Μέσα λοιπόν στα πλαίσια συνεργασίας μου με πολλές μητέρες που με πλησιάζουν για να συζητήσουμε διάφορα μείζονα θέματα που τις απασχολούν, καταλήγουμε σύντομα στο συμπέρασμα πως η αυτοπεποίθηση φαντάζει ο κοινός παρανομαστής. Πόσες φορές δεν αποφεύγουμε να κάνουμε ή και να διεκδικήσουμε πράγματα μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε αυτοπεποίθηση;

Παρακάτω λοιπόν δημιούργησα μία λίστα με 5 βασικά βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να βελτιώσουμε την αυτοπεποίθησή μας, η οποία με τη σειρά της θα μας επιτρέψει να δούμε τη ζωή μας από άλλη σκοπιά!

1. Κάνε μια λίστα με τις βασικές αξίες και τα θέλω σου και παρατήρησε πόσο ζεις την καθημερινότητά σου με βάση αυτά. (Τι είναι αυτό που θέλω περισσότερο στη ζωή μου; Εάν το είχα πώς αυτό θα άλλαζε τα πράγματα;) Ναι και ως μητέρες έχουμε ανάγκη να φροντίζουμε τον εαυτό μας χωρίς να αισθανομαστε τύψεις και ενοχές.

2. Θύμισε στον εαυτό σου τα δυνατά του σημεία. Είμαι σίγουρη πως αν ψάξεις καλά θα βρεις τα δυνατά σου σημεία που τώρα ίσως είναι πολύ καλά κρυμένα πίσω από τις ανασφάλειες και τις φοβίες σου. (Πώς και που έχω δείξει οτι είμαι δυνατή στη ζωή μου;/ Τι μαθήματα έχω πάρει από το παρελθόν;/ Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το παρελθόν για να χτίσω έναν εαυτό με αυτοπεποίθηση;)

3. Απομυθοποίησε τα πράγματα που σε κρατούν πίσω. Πολλές φορές φοβόμαστε την αποτυχία η οποία μας κρατά δέσμιες στην παρούσα κατάσταση και δεν μας επιτρέπει να κάνουμε το επόμενο βήμα. (Τι αποδείξεις έχεις ότι δεν θα επιτύχεις; Πώς σε βοηθά να σκέφτεσαι με αυτό τον τρόπο;)

4. Κάνε ένα μικρό πλάνο και κάνε το πρώτο βήμα. Πιθανότατα να σκέφτεσαι πως πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση πριν αποφασίσεις να κάνεις αλλαγές στη ζωή σου αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Αποκτάς αυτοπεποίθηση όταν αλλάζεις τη ζωή σου και για να είμαι πιο συγκεκριμένη όταν αλλάζεις τον τρόπο που σκέφτεσαι και δρας. Θα παρατηρήσεις οτι όσο κάνεις αλλαγές στη ζωή σου η αυτοπεποίθησή σου σταδιακά θα μεγαλώνει.

5. Μάθε να εκτιμάς τη ζωή. Πόσες φορές δεν αναλωνόμαστε σε πιθανά σενάρια του μέλλοντος χωρίς να ζούμε το τώρα και χωρίς να απολαμβάνουμε την καθημερινότητά μας; Απλά πράγματα στη ζωή χτίζουν την αυτοπεποίθησή μας και βελτιώνουν την ικανότητά μας να αισθανόμαστε ευγνωμοσύνη η οποία με τη σειρά της επηρεάζει θετικά την αυτοπεποίθησή μας.

΄Ολα τα παραπάνω είναι μερικές προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν την αυτοπεποίθησή μας και είμαι σίγουρη ότιτυπάρχουν πολλές ακόμη που θα μπορούσαν να προστεθούν στη λίστα. Θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας πως μπορούμε ν’ αλλάξουμε τη ζωή μας και να προχωρήσουμε μπροστά αρκεί να έχουμε τη διάθεση να προσπαθήσουμε αλλά και να είμαστε έτοιμες για το επόμενο βήμα. Να θυμάστε οτι εάν πιστεύετε στον εαυτό σας τότε και οι άλλοι θα πιστεύουν σε σας!

Φιλικά, Nίκη.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s